RUGPIJN RUGKLACHTEN LAGE RUGPIJN

Rugpijn, Rugklachten en Reflexologie

rugpijnReflexologie is een alternatieve en vaak  zeer effectieve behandeling om lage rugpijn te aan te pakken. Het masseren van de juiste drukpunten in het been en van specifieke meridiaanpunten zorgt ervoor dat de energie in de onderrug beter door gaat stromen. Het behandelen van de  reflexzone van de ruggenwervel en  op de voet helpt de vaak verkrampte spieren in de rug te ontspannen en de doorbloeding te verbeteren. Op deze wijze draagt een Reflexologie behandeling bij aan het verminderen of zelfs verhelpen van lage rugklachten. Natuurlijk is er discussie tussen mensen of die wel  en mensen die geen baat hebben bij reflexologie en drukpunt massage. Wil je daar wat over lezen klik hier.

Drukpuntbehandeling en pijnverlichting

Meridianen zijn banen van energie die door ons hele lichaam lopen. Via deze meridianen wordt energie verspreid en onze organen gevoed. Een verstoring, blokkade of dam in zo een meridiaan kan pijnklachten geven op verschillende plaatsen in je lichaam. In de meridiaanbanen bevinden zich punten die je kunt masseren om de stroom van de energie een extra zetje te geven. Op deze manier help je je lichaam om blokkades te verminderen of op te heffen.

Terugkerende lage rugklachten

Nier 3 is een belangrijk punt op de niermeridiaan, die de stroom van energie stimuleert. Je vindt dit punt aan de binnenkant van je enkel. Door dit punt te masseren boost je de nierenergie en versterk je de lage rug. De nieren hebben een grote invloed op de onderrug en dit punt wordt daarom gebruikt om chronische pijn in de onderrug te verminderen.

Chronische zeurende rugpijn (niet bij zwangerschap)

Op de blaasmeridiaan zit een punt dat behandeld kan worden en effectief is bij chronische rugpijn met een zeurend karakter. Blaas 60, zo heet dit punt, zit aan de buitenkant van je enkel. Door dit punt te masseren stimuleer ik de energie in de blaasmeridiaan en help je zo blokkades in de onderrug op te heffen.(Niet gebruiken tijdens zwangerschap)

Acute lage rugpijn of stijve onderrug

Midden in de knieholte zit een belangrijk punt om te gebruiken bij lage rugpijn of een stijve onderrug: blaas 40. Dit punt masseer ik om blokkades in de blaasmeridiaan te verhelpen en zo lage rugklachten te verminderen. Dit punt heeft het veel effect bij acute rugklachten met een scherpe pijn die erger wordt als je er druk op uit oefent.

Maak een afspraak

Reflexzonetherapie is gericht op het stimuleren van het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Het masseren van reflexzones stimuleert de doorbloeding in het corresponderende deel van het lichaam, waardoor afvalstoffen beter worden afgevoerd. Meridiaanmassage en het masseren van drukpunten stimuleert de energiestroom en helpt om blokkades op te heffen. Wil je ontdekken wat reflexologie voor jou kan doen? Neem contact op voor een afspraak.